In 2011 lanceerden wij onze eerste campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’. Het doel van deze campagne was de naamsbekendheid van de ziekte ALS vergroten.
Aan deze campagne werkten negen ALS-patiënten mee: Weert-Jan Weerts, Theodoor Doyer, Conny Deenik, Joep Cobben, Pim Mensen, Alex Duijn, Geeske van Kempen, Philippe de Lange en Jan de Wildt. Ze vertelden wie ze waren, dat ze ALS hadden en dat er geen oplossing was voor deze dodelijke ziekte. Uiteindelijk zijn niet alle patiënten met hun foto en/of video in de publiciteit gekomen omdat deze pas werden ingezet na hun overlijden.
De campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ is, vrijwel geheel belangeloos, bedacht en ontwikkeld door Publicis. Daarnaast zorgden diverse verschillende uitgevers, exploitanten en mediabedrijven zorgden voor gratis plaatsing of uitzending van reclamespots, advertenties, posters, etc. De kosten voor Stichting ALS Nederland waren minimaal.
‘Ik ben inmiddels overleden’ heeft de ziekte ALS definitief op de kaart gezet.
Voor de campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ werd met echte mensen gewerkt die ten tijde van het lanceren van de campagne waren overleden. Zo een gewaagde campagne was nieuw binnen de goede doelen wereld. Dit zorgde niet alleen voor veel ophef maar leverde ons ook veel prijzen en zo bekendheid voor de ziekte ALS op.
28 november 2013 IMC European Awards: 1 keer goud in de categorie Cause, Charity, Non-profit marketing or Social en 1 keer goud in de categorie Integrated communications
16 november 2012 24 uur van de Reclame: een Zilveren Effie
22 oktober 2013 Cresta Awards: 1 in de categorie Grand Prix in Direct en 1 in de categorie Gold In Integrated
25 juni 2012 Cannes Lions Festival: 1 gouden leeuw in de categorie Direct en 1 zilveren leeuw in de categorie Mobiel
15 juni 2012 Esprix: 1 zilveren Esprix in de categorie Not for profit
25 mei 2012 SAN Accenten: 1 in de categorie Non Profit/Overheid en 1 in de categorie Geïntegreerd
4 mei 2012 New York Festival; Grand Award. Een zeer belangrijke internationale prijs voor Public Service Announcements: Integrated (Mixed Media)
26 april 2012 Art Directors Club Nederland (ADCN): een Zilveren LAMP voor de tv commercial ‘Conny’