Eén van onze doelen is het vergroten van de naamsbekendheid van de ziekte ALS. Om meer fondsen te werven voor wetenschappelijk onderzoek naar deze dodelijke ziekte maar ook om meer steun en begrip voor patiënten en hun naasten te creëren.
In ruim 10 jaar tijd, hebben we vier campagnes ontwikkeld met een eenduidige uitstraling. In de campagnes ‘Ik ben inmiddels overleden’ en ‘Ga door met mijn strijd’ stonden overleden ALS-patiënten centraal, in de derde campagne ‘Geen tijd te verliezen’ stonden nabestaanden van ALS-patiënten centraal en in de vierde en meest recente campagne ‘De onvermijdelijke aftakeling’ staan nog levende ALS-patiënten centraal.
Voor de campagne 'De onvermijdelijke aftakeling' (2024) zijn 4 mensen met ALS gefotografeerd en gefilmd. Middels deze foto's en video's roepen ze op te doneren voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS. Zij zijn niet meer te redden maar financiële steun geeft toekomstige patienten wél een kans.
Voor de campagne 'Geen tijd te verliezen' (2021) zijn 7 nabestaanden van ALS-patiënten gefotografeerd en gefilmd. Middels deze foto's en video's roepen zij mensen op te doneren voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS ondanks dat het voor hun dierbaren te laat is. Meer lezen?
Voor de campagne 'Ga door met mijn strijd' (2014) zijn 7 ALS-patiënten gefotografeerd en gefilmd. Middels deze foto's en video's riepen zij mensen op te doneren voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS ondanks dat het voor hen te laat was. Meer lezen?
Voor de campagne 'Ik ben inmiddels overleden' (2011) zijn 9 ALS-patiënten gefotografeerd en gefilmd. Middels deze foto's en video's riepen zij mensen op te doneren voor wetenschappelijk onderzoek naar ALS ondanks dat het voor hen te laat was. Meer lezen?
Na de spraakmakende campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ uit 2011 werd ALS in 2014 voorgoed op de kaart gezet door de de Ice Bucket Challenge ALS.
Voor onderzoek naar de oorzaak en behandeling van ALS. Geen tijd te verliezen.