Wij zijn trotse finalist voor de prestigieuze Ster Gouden Loeki 2024 in de nieuwe categorie ‘goede doelen’. De tv-commercial ‘Juliette’, ontwikkeld in samenwerking met Joe Public, is hiervoor geselecteerd. Een geweldig eerbetoon aan Juliette en de andere patiënten.  

Laat je stem horen  
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2024 wordt op 20 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam. Stemmen kan t/m 16 maart 2025. Laat je stem horen als eerbetoon aan Juliette en de andere vier patiënten en hun naasten die hebben meegewerkt aan deze campagne 

Breng je stem uit

Juliette 
De tv-commercial ‘Juliette’ is onderdeel van de confronterende campagne ‘De onvermijdelijke aftakeling’. Voor de campagne zijn Juliette en vier anderen met de diagnose ALS in tussenpozen gefilmd. Zo wordt de genadeloze en razendsnelle aftakeling voor iedereen zichtbaar. 

Koen Vekemans, de man van Juliette: “Wat zou Juliette ontzettend trots zijn op deze nominatie voor de Ster Gouden Loeki! Ze wist natuurlijk dat ze zelf niet meer te redden was toen ze aan deze campagne begon, maar ze wilde zo graag aandacht voor deze ziekte zodat er hopelijk ooit een doorbraak zou komen voor de patiënten na haar. Ik roep daarom op om te stemmen voor Stichting ALS Nederland. Als eerbetoon aan mijn overleden vrouw Juliette en de andere vier patiënten die meegewerkt hebben aan deze campagne.

Ster Gouden Loeki 
De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs in Nederland die wordt uitgereikt aan de beste tv-commercial van het jaar. Ter ere van de 30e editie kun je dit jaar voor het eerst stemmen in een extra categorie: de Ster Gouden Loeki voor goede doelen.

Uit twaalf genomineerde commercials zijn vijf finalisten geselecteerd. We zijn trots en maken een diepe buiging voor de mensen met ALS en hun naasten die dit mogelijk hebben gemaakt, ondanks dat hun tijd na de diagnose zo beperkt was en is.