De campagne ‘De onvermijdelijke aftakeling’ van Stichting ALS Nederland is, naast de nominatie voor de Ster Gouden Loeki, genomineerd voor drie vakprijzen van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) én voor drie vakprijzen van de Art Directors Club Nederland (ADCN). Bij de vakprijs Esprix viel de campagne in de prijzen in twee categorieën.  Joe Public ontwikkelde, in samenwerking met Stichting ALS Nederland, deze bijzondere campagne voor tv, radio, online, digitale buitenreclame en printadvertenties.

SAN Accenten
De SAN Accenten zijn de jaarlijkse vakprijzen die worden toegekend voor de beste marketingcommunicatiecampagnes in Nederland. Dit jaar jureerde bijna 300 juryleden, verdeeld over de 12 jury’s de 282 ingezonden campagnes & cases over 2024. De Stichting Adverteerdersjury Nederland nomineerde de campagne van Stichting ALS Nederland in drie categorieën:

  • Non-profit & Overheid
  • Brand Excellent
  • Adverteerder van het Jaar

Brand Excellent
De SAN Accent voor categorie Brand Excellent is een overkoepelende prijs voor spraakmakende campagnes die qua kwaliteit en effect buiten hun eigen categorie kunnen concurreren. Deze campagnes benutten het merkpotentieel optimaal door conceptueel sterke keuzes en indrukwekkende uitvoering, wat leidt tot een stevige merkpositie.

ABC Groot Accenten
Jaarlijks reikt de SAN ook de ABC Groot Accenten uit voor Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en voor de adverteerder die zich meerdere jaren op eenduidige, consistente wijze, communicatief heeft geprofileerd: het Consistent Accent.
De SAN-prijzen zijn dé professionele onderscheiding in de communicatie- en reclamebranche. Bij de SAN draait het niet alleen om populariteit of effectiviteit, maar ook om vakmanschap, beoordeeld door echte vakmensen. Na een voordracht van 24 SAN juryvoorzitters en de redacties van een viertal vakbladen, hebben de ABC juryleden de onderstaande Longlist vastgesteld voor Adverteerder van het Jaar 2024:

  • Albert Heijn
  • Bever
  • HEMA
  • KPN
  • Kruidvat
  • Stichting ALS Nederland

Een grote eer om als goed doel en kleine organisatie tussen vijf grote commerciële A-merken te staan. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de SAN Jaarprijs-uitreiking op 5 juni.

ADCN Awards
De Art Directors Club Nederland (ADCN) kent jaarlijks prijzen toe aan de meest creatieve reclame-uitingen. Uit 560 inzendingen zijn 200 finalisten geselecteerd. De campagne van Stichting ALS Nederland is genomineerd voor prijzen in de categorieën:

  • Advertising – Activations & Brand PR
  • Craft – Photography
  • Next – Impact

Op 17 april werd bekend dat onze campagne geen ADCN-award heeft gewonnen.

Esprix Awards
Esprix zet de meest succesvolle marketingcommunicatie- en business conceptcases campagnes op een podium. Het unieke van de Esprix: aantoonbaar resultaat wordt net zo zwaar beoordeeld als het creatieve idee. Dus 50% effectiviteit, 50% creativiteit. De campagne is in de prijzen gevallen in de categorieën:

  • Sales promotions & Activations
  • Charity & Not for profit

Op 15 mei wordt bekendgemaakt of de campagne wordt bekroond met brons, zilver of goud.

Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving: “Deze nominaties zijn een prachtige erkenning van onze campagne en organisatie. Een grote eer om als goed doel en kleine organisatie met beperkte budgetten tussen grote commerciële A-merken te staan. We zijn Anneloes, Frank, Ingur, Juliette en Sebastiaan en hun naasten ongelofelijk dankbaar dat ze aan deze campagne meewerkten, terwijl een mogelijke behandeling voor ALS voor hen te laat komt. Een waardevolle en onbetaalbare bijdrage aan het vergroten van de naamsbekendheid van de ziekte.”

Lees meer over de campagne